Sociaal Ondernemen afgerond
Onderzoeksvraag:
Waarom en hoe kunnen bestaande bedrijven meer sociaal-maatschappelijk gericht worden? Deelvragen: Wat is ‘Social Entrepreneurship’ en welke vormen zijn er? Wat zijn de ‘best practices’ van ‘Social Entrepreneurship’? Hoe zijn bedrijven in staat om hun doelstelling te wijzigen en waarom? Hoe kunnen bedrijven de verandering vormgeven in hun organisatie? Welke kansen biedt ‘Social Entrepreneurship’ aan bedrijven en welke valkuilen?
Looptijd:
Symposium & Publicatie zijn op 22 november 1018 gepresenteerd
Onderzoekers:
Karin Maas (EUR)
Rob van Tulder (EUR),
Mark Hillen (Social Enterprise nl)
Tasneem Sadiq (Hogeschool Rotterdam)
Begeleidingscommissie:
Ewald Breunesse (Shell)
Jacobine Das Gupta (Royal DSM)
Guido Heezen (Effectory)
Marjolein ten Hoonte (Randstad, voorzitter), Frido Kraanen (PGGM)
Liesbeth van der Kruit (Achmea)
Sander Nieuwenhuizen (Deloitte)
Karien van Oord (MerweOord)
Hans van der Steen (AWVN)
Nicolaas Weeda (SMS)
Wilna Wind
Jacqueline Zuidweg (Zuidweg & Partners).
Jacobine Das Gupta (Royal DSM)
Guido Heezen (Effectory)
Marjolein ten Hoonte (Randstad, voorzitter), Frido Kraanen (PGGM)
Liesbeth van der Kruit (Achmea)
Sander Nieuwenhuizen (Deloitte)
Karien van Oord (MerweOord)
Hans van der Steen (AWVN)
Nicolaas Weeda (SMS)
Wilna Wind
Jacqueline Zuidweg (Zuidweg & Partners).